Известие

Collapse
No announcement yet.

Температура

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Температура

    Здравейте,
    преоблема се появи преди малко,колата 159 /1,8 мпи
    прибора на таблото за темп. на водата показва каквото си иска .
    Паркирах на паркинга темп. показваше 90гр. паля след един час-ново двайси, не показва темп. след секунда скочи на 130 - надписи по дисплея за виока темп. и т.н.
    гася -вентилатора работи, и пак контакт(пъхам ключа) не показва темп. -скача на 130 , падана 90 , и после пада на 50 и така няколко пъти.
    Накрая ми писна.
    Сега като запаля вент. се вкл веднага.и като изгася работи 1, 2 мин. след това.
    Някакви идей за решаване на проблема или на някой да се случвало.

    Благодаря предварително за отговорите.

  • #2
    Да не е била цял ден на пек(слънце)?

    Отиди утре сутринта и тогава преди да я е напекло слънцето пробвай отново.

    Не я мисли сега.Принципно е нормално като я загасиш да "скочи" температурата, тъй като спира да работи и водната помпа(а мисля и вентилатора на радиатора).
    ================================================
    Вентилатора на 159-ката работи ли след като е изгасен двигателя?За пръв път чувам.Мисля дори и че питах тук и ми отговориха че спира да работи за разлика от на БМВ и АУДИ на които въртял само вентилатора, но не и водната помпа.
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

    Comment


    • #3
      За да не отварям нова тема за температура и загряване ще пиша тук. Вчера при едно планинско изкачване колата мина 100 градуса за 20 максимум 30 секунди, след което веднага спрях и си дойде на 90 и изгасих колата. Нямаше течове или нещо видимо нередно. Колата 1,9 jtdm 8v. Възможно ли е да се е прецакало нещо, после нямаше проблем но забелязах ,че антифриза е съвсем леко е понамалял от последната проверка

      Comment


      • #4
        Към автора : ориентирай се към температурния датчик който стои на термостата, може би и буксата му.

        Към 4офито : провери дали работи първа и втора степен на вентилатора. Прегледай релетата им, често нагарят. Можеш да ги тестваш с диагностика, има опция за тест в програмата Мулти Еку Скан.
        Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
        Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
        Горе главата, нищо че е празна...

        Comment


        • #5
          Благодаря но кои от двата.
          Този до голямият маркуч или този към купето.
          Сега се върнах от диагностика и те се чудят кои от двата.

          Comment


          • #6
            Честно казано не съм запознат с конкретния 1.8mpi, да разбирам че имаш 2 датчика на термостата ?
            Откачи първо единия и виж какво ще покаже вътре, ако не другия. Иначе в Аутодата би трябвало да има схема. Колегата Екутроник често качва схемички, предполагам че може да удари едно рамо.
            Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
            Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
            Горе главата, нищо че е празна...

            Comment


            • #7
              Към Чофито:
              При планинско шофиране с продължително изкачване и завои на ниски предавки , и голяма жега - в съчетание - е нормално колата да развие температура над 100 градуса. Въпросът е да не стане беля и да не скочи над 110 градуса. Това важи особено много за по-надутите турбо-бензинови коли, без допълнителни кулери. Така, че не виждам нищо ненормално в показанията на температурата ти.

              Comment


              • #8
                В Е-Learn температурата за този двигател 1.8 пише температура на електронно отваряне на термостата = 90градуса, температура на термално отваряне на термостата =105 градуса, за 1.9 jts и 2.2 jts =82 градуса, за 1.9 jtd независимо 8 или 16 клапана температурата на отваряне =88 градуса, за 2.4 дизела = 80 градуса.

                Сега разбирам защо на 2.4 прегряват глава на 5-ти цилиндър = където и да кликна в интернет термостатите са все за 88 -92 градуса, при зададен от производителя 80 градуса +/- 2 градуса.

                За 1.8 MPI е единственият термостат от цялата гама двигатели на 159 за които има електронно и термално отваряне на термостата.Електронното е на 90, термалното на 105 градуса.

                Снимка/изрезка от Елърна не мога да дам, защото ми изпълва целият екран и не мога да стартирам програма за изрязване.

                Според мен е нормално да ти даде за кратко време 100 градуса.Просто не изключвай двигателя докато не падне до 90 градуса поне.

                ===========================================

                При сегашните екстремни температури от +35 градуса според мен е нормално.

                Моята 2.4 е за смяна на термостат и зимата трудно загрява и се бях засилил да сменям термостат + антифриз(макар че "частично" ми го смениха януари 2016г.), сега като прочетох се отказвам докато не намеря термостат за моята който да отваря на 80 градуса.Досега всички термостати в интернет гледам пишат отварят на 88 -92 градуса.

                На не многото което съм прочел във форума за охлаждането на 159-ката преобладават твърденията за 2 степени на вентилатора, но според мен едната от двете степени(може би втората) се включва за постоянно при външна външна температура над определени граници.И моята 159-ка тези дни при температури 34-35 и нагоре малко след включване на двигателя перката на радиатора започва да работи.
                Last edited by alfa racer GTA; d.m.y г., 23:32.
                Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                Comment


                • #9
                  Ето какво още намерих за 1.8МПИ
                  ALFA 159 1.8 ENGINE COOLING - DESCRIPTION E5020



                  ENGINE COOLING - DESCRIPTION ENGINE COOLING - FUNCTIONAL DESCRIPTION ENGINE COOLING - WIRING DIAGRAM ENGINE COOLING - COMPONENT LOCATION Packet print DESCRIPTION

                  The radiator and air conditioner condenser cooling system consists of two electric fans operated at two different speeds:
                  - the first speed is activated at a first engine coolant temperature level and a certain air conditioning refrigerant fluid pressure;
                  - the second speed comes on at a higher temperature or pressure.
                  An electrically adjusted thermostat is fitted on this version, which allows the adjustment of the temperature of the engine coolant depending on certain parameters managed by the engine management control unit.
                  In this system the activation of the fan is considerably reduced because the intervention of the electrically regulated thermostat makes it possible to keep the engine correctly thermally balance and the intervention of the fans is only requested when the action of the thermostat is insufficient.
                  The control unit processes the signals and, depending on the parameters set, it either does or does not control the resistance on the thermostat for the advanced opening of the thermostat and, if necessary, activates the fans.
                  There are two engine coolant temperature sensors to manage this function, one fitted on the thermostat and the other on the radiator in correspondence with the outlet hose: the two sensors provide the engine management control unit with information concerning:
                  - engine coolant outlet temperature;
                  - radiator coolant outlet temperature;
                  - information for the control panel instrument;
                  For more details:
                  See E5030 PETROL ENGINES ELECTRONIC MANAGEMENT
                  The thermostat and the fans are operated by three specific relays located in the engine compartment junction unit and a fourth relay located on the duct for the actual fans.
                  The supply line for the thermostat and the fans is protected by three dedicated fuses, located in the engine compartment junction unit.
                  Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                  Comment


                  • #10
                    Благодаря на всички.
                    не разбрах къде е електронното управление на термостата, ако може някой да качи схема или снимки,ако има.
                    Огледах термостата никъде не видях кабели букси да влизат в термостата.
                    А самият термостат се намира в края на блока за термостата(така са го кръстили ....... еднакъв е за Зафира и т.н.) където влиза горният маркуч от радиатора.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от alfa racer GTA Покажи съобщение

                      Моята 2.4 е за смяна на термостат и зимата трудно загрява и се бях засилил да сменям термостат + антифриз(макар че "частично" ми го смениха януари 2016г.), сега като прочетох се отказвам докато не намеря термостат за моята който да отваря на 80 градуса.Досега всички термостати в интернет гледам пишат отварят на 88 -92 градуса.
                      Колко е вярна инфромацията не знам, но единствения термостат, който намерих да отваря на 80 градуса е този: https://www.autodoc.bg/vemo/7656108
                      Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 20v Q-tronic

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от 4ofito Покажи съобщение
                        За да не отварям нова тема за температура и загряване ще пиша тук. Вчера при едно планинско изкачване колата мина 100 градуса за 20 максимум 30 секунди, след което веднага спрях и си дойде на 90 и изгасих колата. Нямаше течове или нещо видимо нередно. Колата 1,9 jtdm 8v. Възможно ли е да се е прецакало нещо, после нямаше проблем но забелязах ,че антифриза е съвсем леко е понамалял от последната проверка
                        Изобщо не и се притеснявай. Не е прегряла.
                        Ако беше прегряла, щеше да изкипи сериозно количество антифриз през капачката.
                        Друг е въпроса, че може би е добре да измиеш радиаторите.
                        1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

                        Comment


                        • #13
                          Скоро сменях сензора, който се намира върху термостата, на един Опел с този двигател, който имаше абсолютно същите симптоми.
                          Сензора се сменя лесно, защото е на една щипка/зегерка.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Comment


                          • #14
                            Колко е вярна инфромацията не знам, но единствения термостат, който намерих да отваря на 80 градуса е този: https://www.autodoc.bg/vemo/7656108
                            Информацията е от Е -лърна. И аз не съм на 100% сигурен, че е вярна.Но е дадена 80 градуса +/-2 градуса.

                            А както ОЕМ номера на термостата от твоят линк, така и ОЕМ номера на този който аз съм намерил да отваря на 80 градуса в интернет не съвпада с този който ми дава FIAT Eper за моята кола по номера на рамата й.

                            Тоест въпросът е "Дали изобщо ще станат тези термостати за АР 159 2.4 дизел 200 коня...???
                            Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от alfa racer GTA Покажи съобщение
                              Информацията е от Е -лърна. И аз не съм на 100% сигурен, че е вярна.Но е дадена 80 градуса +/-2 градуса.
                              Грешка е. Както е и грешна за 156-ците.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Comment

                              Working...
                              X